Anasayfa / Diş Teli / invisalign tedavi nedir?

invisalign tedavi nedir?

Ortodonti tedavisinin birçok şekli bulunmaktadır. Tedavilerde kullanılan teknoloji göz önünde bulundurulduğu zaman, son zamanlarda en çok tercih edilen yöntem İnvisalign tedavisidir.

invisalign

İnvisalign tedavisinde kişiye özel şeffaf plaklar kullanılarak dişlerdeki sorunlar düzeltilir. Bu tedavi şekli, dişleri düzeltmek için için uygulanır ancak tedavide diş teli kullanılmaz.

Diş Teli Olmadan Tedavi Mümkün mü?

İnvisalign tedavisinde diş teli kullanılmaz. Onun yerine invisalign plakları kullanılır. Bu plaklar dişe takılır ve 15 gün boyunca dişte kalır. Dişe takılan plaklar, 0.05 mm harekete sebep olur. 15 gün süren bu hareketliliğin ardından plaklar değiştirilir.

Dişe Takılan Şeffaf Plaklar Nasıl Üretilir?

Diş bozukluğu şikayetiyle doktora giden hastanın öncelikle ağız ölçüsü alınır. Alınan bu ölçü CAD-Cam sistemi kullanılarak bilgisayar ortamına aktarılır. 3 boyutlu olan bu tarama yöntemi kullanılarak bilgisayar simülasyonu hareket ettirilir ve her harekete uygun olarak plak üretilir.

Tedaviye Başlamadan Önce Sonuç Görülebilir mi?

Tedaviye başlamadan önce sonuçta nasıl bir görüntü ile karşılaşacaklarını merak eden hastalar, bu görüntüyü 3 boyutlu olarak bilgisayar üzerinden görebilir.

İnvisalign Tedavisi Kimlere Yapılır? Herkese Uygulanabilir mi?

İnvisalign tedavisi her yaştan herkese çok rahatlıkla uygulanabilir. Tedavinin uygulanıp uygulanmaması kararını ise ancak doktor verebilir. İnvisalign tedavisi, daha çok hafif ve orta derecede çarpıklıkların tedavisinde tercih edilir. Diş çekimi uygulanması gereken tedavilerde bu yöntem asla kullanılamaz.

Çocuklarda İnvisalign Tedavisi Yaşı Kaçtır?

Çocuklarda invisalign tedavisinin uygulanabilmesi için çocuğun bütün süt dişlerini dökmesi ve 2. büyük azı dişini çıkarmış olması gerekmektedir. Yaş olarak söylemek gerekirse, bu yöntem çocuklarda 13-14 yaşından itibaren kullanılabilir.

İnvisalign Tedavisinde Ağrı Hissedilir mi?

İnvisalign tedavisinde dişlerde herhangi bir ağrı ya da acı hissedilmez. Sadece plakaların dişe takılması durumunda uygulanan kuvvetin basıncı hissedilir. Bu his bir süre sonra ortadan kalkar.

1 Yorum

1. Merhabalar benim yaşım 16 diş teli taktırmak istiyorum üst kısma SGK nın karşılma olasıligi nedir?